Olutnautiskelija, hophedonisti, kulkumies. Huomioita myös jalkapallosta, kirjoista, elokuvista ja musiikista.
keskiviikko 10. syyskuuta 2014
Pilsner Urquell -markkinointia
Helsinkiin muuton positiivisia puolia on se, että erilaisia arveluttavia korruptiotilaisuuksia on tarjolla aivan eri tyyliin olutbloggaajalle kuin Oulussa. Kesällä ei vielä ihmeempää tapahtunut minun kohdalla, mutta nyt sain kutsun Urquellin tapahtumaan WineCellars-tilausravintolaan. Hyväksyin kutsun, koska omistajatilanteesta huolimatta Urquell on säilynyt suhteellisen kompromissittomana tuotteena. Lämpimiä muistoja on myös vierailusta panimossa 1996.
Varsin vapaamuotoinen tilaisuus, plzeňiläissyntyinen, mutta välillä Australiassa vaikuttanut panimon olutmestari Robert Lobovsky esitteli firman historiaa ja erilaisia tuopin laskemistapoja. Tarjolla tuoretta Urquellia ja bbq-tyyppistä purtavaa. Retrotyyppisiä uutuustölkkejä sai mukaan, niitä varmaan myynnissä jo maitokaupoissakin. Olut maistui hienolta, tunnistin Mikko Salmen, Kari Ylänteen ja J.T. Laakson kaltaisia olutpersoonia, mutta nuoremman polven bloggaajia ei tainnut paikalla olla. Urquellin asema modernissa craft-skenessä on mielenkiintoinen, laatu on edelleen kohdallaan. Se voi riittää, mutta tämän tilaisuuden asenteella ei ehkä uusia ystäviä voiteta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti