Lisää olutkulttuurin aluskasvillisuuden satoa viimeviikkoiselta Lidl-vierailulta. Kun eilisten Veikko-oluiden nimissä riitti hämmästelemistä, niin tässä suositaan lakonisempaa tyyliä. Oikeastaanhan tällä oluella ei ole nimeä ollenkaan, tällaista olutta voisi kuvitella olleen Neuvostoliitossa tarjolla kaikille tasapuolisesti. Valmistajaa ei ole nytkään Lidlin tyyliin merkitty, mutta se on ilmeisesti Olvi. 4,5%, New England -höpsötykset on unohdettu, sameutta ei ole, olut on todella kirkas, todella kaunis. Tuoksussa tuttua kotimaista viljaa. Maussa kevyesti maltaisuutta ja siihen se sitten jääkin. Tavallaan tämä oli tyydyttävä kokemus. Olen juonut anonyymejä markettioluita ennenkin ja on jotenkin turvallista huomata, että mikään ei ole muuttunut tässä segmentissä. Vakavammin ajatellen tämä on aika kyyninen tuote. Maku on minimoitu, tämän oluen ainoa tarkoitus on päihdyttää mahdollisimman suuri määrä ostajia mahdollisimman kustannustehokkaasti. Ostopaikka Helsinki, Sörnäisten Lidl.
Kustannustehokkuudesta ei taida kyse. Olen lukenut tästä, että Lidl on painanut tuotteen hinnan halvimmaksi ja myy tätä siten tappiolla. Kuuluuko tämä sitten markkinointibudjettiin, vaikea uskoa olevan maidon kaltainen sisäänvetotuote.
VastaaPoista