keskiviikko 24. kesäkuuta 2026

Englanti - Ghana 0-0

Market Hallin iso skriini sammutettiin, joten siirryin katsomaan Bostonin peliä Taphousen mediakuutiosta. Kuution hyödyllisyys hieman pohdituttaa tässä tilassa. Yhden sivun näkevät vain baarimestarit. Heillä hyvänä iltana ei ole aikaa katsoa peliä. Kaksi sivua on ok, mutta neljänteen on kunnon näkymä vain yhdestä pöydästä. Periaatteessa myös viereisten loosien toisista puolikkaista, mutta melko vähän se on silti. 


Englanti ja Ghana voittivat avauspelinsä, joten varsin mielenkiintoinen kohtaaminen. Englanti toki selvä suosikki. Tarkkaan ottaen pelipaikka sijaitsee Foxboroughissa, melko kaukana Bostonista etelään. Rhode Islandin suurkaupunki Providence on lähempänä. Ghanan valmentajana 73-vuotias Carlos Quieroz. Englannin topparina nyt Guéhi, yllättävästi penkille tippui Stones. O'Reillyn paikalla myös yllättäen Spence. Ghanan sentterinä Nicon isoveli Iñaki Williams ja laidalla Manchester Cityn Antoine Semenyo. Englanti hallitsi alkua totaalisesti, mutta ei tilanteita. Omituista apaattisuutta verrattuna Kroatia-peliin. Ennen taukoa Ghanakin pystyi hieman hyökkäämään. Mutta Ghanan puolustuspeli vakuuttavaa.


Hyvin vähän ottelun katsojia jäljellä Taphousessa tauon jälkeen. Lievästi vaivautunut olo, mutta baari mainosti somessa vielä tänään näyttävänsä pelin. Minun lisäksi seitsemän asiakasta, joista kaksi brittiä katsoo peliä, muut ei. Pelissä ei muutosta. Ghana puolusti, Englanti väänsi väkinäisesti. 74. minuutilla Tuchel otti Ezen sisään. Tässä vaiheessa ne brititkin olivat tupakalla. Katsoin peliä ainoana. Ghanalla sekava vastahyökkäys 79. minuutin kohdalla, mutta sekin valui tyhjiin. 86. minuutilla Englannin vaarallisimmat tilanteet. Vaihtomies Sakan hienon laukauksen torjui Ghanan maalivahti. Sitten O'Reillyn pusku ylärimaan ja reboundin kiskoi Kane yläkatsomoon. Yliajalla hillitön Englannin painostus. Kiihkeää tunnelmaa, mutta ei tulosta.

Ei kommentteja: