Katsoin ripeästi ranskalaisen vakoilusarjan kolmannenkin kauden 10 jaksoa. Mathieu Kassovitz on joutunut Isiksen vangiksi ja käytännössä koko kausi keskittyy hänen vapauttamisyrityksiin. Fokus on siis aiempia jaksoja keskittyneempi ja yleisvire on synkempi ja masentavampikin. Huumoria ei enää juuri ole ja julmuudet entistäkin brutaalimpia. Venäjän FSB ja Israelin Mossad ovat nyt mukana keskeisesti. Hieman kevennystä tarjoaa Iranista selvinnyt seismologivakooja, joka lähetetään uuteen tehtävään Bakuun, vaikka hän ei selvästikään ole enää tasapainoinen. Bakun jaksot ovat kuitenkin hieman valoisampia kuin Isiksen kalifaattiin sijoittuva päätarina. Intensiteetti on edelleen vahvaa ja näyttelijät ilmiömäisiä. Artus-niminen koomikko esittää uutta hahmoa, huipputerävää analyytikkoa, joka ei todellakaan ole millään tavalla koominen. Ehkä tykkäsin silti hieman enemmän aikaisemmista kausista, tämä oli jo jokseenkin raskasta. Jäljellä on vielä kaksi kautta ja on selvää, että ei hommaa voi tähän jättää.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti