Helsingin kesän olutskenen pääfestivaali taas Rautatientorilla. Paljon tuttuja paikalla, mutta yritin maistelluista oluista jotain kirjoittaa muistiin. Ensimmäisenä haaviin tarttui Trillium Express Way, 7,2 %, Peacharinea mausteena. Vaaleaa ja sameaa. Kuivaa hedelmäisyyttä, pehmeää, miellyttävää. Vähän katkeroakin. Hyvin puhdasta ja raikasta. Messoremin One Hunna: Nectaron. Hyvin vaaleaa ja sameaa. Oikein raikasta, intensiivistä ja pehmeää. Tykkäsin kyllä. Erittäin miellyttävää.
Takatalo Kaski Savusahti. 6,9 %. Tuttu Takatalon savuinen tuoksu. Kuivaa, tuttua sahdin esterisyyttä. Kevyt savuisuus, muutenkin hillittyä. Liian kevyttä. Stavangerista Salikatt Clouds of Citrus. 8,2 %. Southern Cross, Idaho 7. Vaaleaa ja sameaa. Pehmeää, kuivahkoa, oikein puhdasta, hyvää kamaa.
Temperance Generique Helles. Hyvin viljainen, täyteläinen. Varsin kova. Tired Uncle Helsinkisahti, 8,3 %. Uskottava ulkonäkö. Hyvin kylmää. Hedelmäistä, silti kuivahkoa. Tykkäsin tästä nyt enemmän kuin Takatalon sahdista.











Ei kommentteja:
Lähetä kommentti