lauantai 27. kesäkuuta 2026

Belgia - Uusi-Seelanti 5-1

Heräsin taas aikaisin ja asetuin katsomaan jalkapalloa Vancouverista. Belgialla nyt Doku avauksessa, mutta Lukaku ja Meunier penkillä. Belgia loi tilanteita alusta asti, mutta maalintekoyrityksiä ujosteltiin oikein porukalla. 11. minuutin kohdalla pallo palautui tolpasta maaliviivaa pitkin, mutta NZ-puolustaja pelasti. Pilkullekin palloa aseteltiin käsivirheestä, mutta VAR peruutti tuomion. Lopulta 28. minuutilla Trossard sai pallon maaliin. Uusi-Seelanti heräsi tässä vaiheessa hieman pelaamaan, mutta ilman tulosta. Tauon jälkeen Trossard teki toisen ja 66. minuutin kohdalla De Bruyne kolmannen. Belgia tarvitsi lohkovoittoon kolmen maalin voiton ja ehkä löysäsi, ainakin henkisesti. NZ yllättäen rankaisi Justin kavennusmaalilla. Belgia ei kuitenkaan hätkähtänyt, vaan kentälle tullut Lukaku puski uudelleen tarvittavan johdon. Yliajalla vielä Saelemaekers viimeisteli loppunumerot. Belgia näytti nyt pirteämmältä, mutta vastus oli kyllä kevyttä tasoa.

Ei kommentteja: