Seuraavaksi vierailin Juha Heinäsen isännöimällä Factory-tiskillä, josta mukaan tarttui Double Reveries... Of Riwaka. Tämä oli ennestään tuttu, mutta kovin laadukkaalta ja intensiiviseltä vaikutti edelleen. Jatkojuomaa Stavangerin Salikattilta, west coast IPA Green Belt, 6,5 %, Idaho 7, Cascade ja Citra. Hedelmäinen tuoksu, mallasta ja pihkaa mukavasti. Mutta ei tällä kertaa pärjännyt Masikselle. Kuopiolaiskiertolaisen Revenantin viimeisimmät oluet on tehty Barcelonassa, tai tarkemmin esikaupunki L'Hospitalet de Llobregatin Tibidabo-panimolla. Vahva heizi, 7.9 %, Riwaka, Citra ja Nelson Sauvin. Vaaleaa ja sameaa. Mausteinen hedelmäisyys, melko makea. On tämä selvästi parempi kuin Frontaalilla tehdyt. Salikattilta toinenkin olut, Cin Cin Italian Lager. 5,5 %, Citra-humalaa. Kultaista ja kirkasta. Aika hillittyä ja puhdasta, mutta makua saisi olla enemmän. Viimeisenä oluena Strasbourgin liepeiltä Les Intenablesin tuplaheizi Road to New Horizon, 8,0 %, Citra ja HBC 1183. Hedelmäistä, kuivahkoa ja pehmeää. Tähän loppui festivaalijuhliminen tällä erää, mutta kesää ja tapahtumiahan on vielä jäljellä.
sunnuntai 28. kesäkuuta 2026
Craft Beer Helsinki 2026, lauantaipäivä
En halunnut katkaista hyvää keskikesän festivaaliputkea, joten ajauduin vielä lauantainakin Rautatientorin festivaaliin. Sää paljon kuumempi kuin torstaina, mutta onneksi kompensoiviakin tekijöitä mukana. Vaikka en torstaina kovin monta olutta juonutkaan, niin rääppiäistunnelmaa ei nyt voinut välttää. Esim. Messorem oli jo myynyt lähes kaikki oluensa. Kyseessä oli 10v-juhlatapahtuma. Kaukaisten vieraiden Trilliumin, Messoremin ja Willibaldin lisäksi oikein spesiaalimpaa ei sitten tainnut ollakaan, useimmat panimoista olleet aiemminkin Löysin varjoisan pöydän Janne Keskisarjan, Timo Klimoffin ja kumppanien seurasta. Käynnistin session Williband Farmin sessioheizillä Oasis, 6,6 %, Nelson Sauvin ja Peacharine. Melko lämmintä, ikään kuin kegi olisi ollut läpi yön ilman jääähdytystä. Hedelmäistä, kuivaa. Ei oikein kolahtanut. Seuraavaksi kävin noutamassa Jari Ollilan Masis-tiskiltä tapahtumaan sorvatun juhlaoluen Tenfold Celebration, joka on west coast IPA juuri oikeilla spekseillä eli 7,0 %, 100 IBU, Cascade, Centennial, Chinook, Citra ja Columbus. Ja olihan se, kuivaa, maltaista, pihkaista, katkeraa. Ehkä IBU-lukema antoi odottaa tarttuvampaakin takapurentaa, mutta Masiksen parasta tuotantoa ilman muuta.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)








Ei kommentteja:
Lähetä kommentti