Sonnisaaren tap-takeoveriin Meilahteen kerääntyi mukavasti jengiä. Varsin ahtaassa ja hankalamuotoisessa baarissa Timo Tyynismaa kertoi lyhyesti Sonnisaaren yleistilanteesta ja Timo Kanniainen esitteli tarjolla olevia oluita. Sonnisaari on nyt tehnyt 80 eri olutta, joista seitsemän on valikoitunut pysyvään tuotantoon. Oulun seudulla panimo on jo tunnettu tekijä, joten tänä vuonna markkinointi kuulemma painottuu pääkaupunkiseudulle.
Toinen Mullikassa lanseeratuista oluista nyt maistoon. Mallascowboy (tai Mallas Cowboy?) melko löyhästi american strong aleksi tyylinimetty, 6,3%. Timo K:n mukaan karamellimalalsta 12%, joka on Sonnisaarelle poikkeuksellisen paljon. Humalina Chinook, Cashemere, Cascade ja Galaxy. Mallasta ja hedelmää varsin täyteläisesti, ehkä lievää kalkkisuutta. Peräkärry on mukana, tosin roolina nyt enemmän karamellisuushyökkäyksen puolustaminen kuin oman katkeruuden korostus. Varsin tasapainoinen kokonaisuus onkin syntynyt, juotavuus erinomainen. Jotenkin mieleen tuli Stonen Arrogant Bastard Ale, vaikka ei se mikään suora esikuva tälle olekaan. Muutkin tuntuivat oluesta tykkäävän. Mullikka, 12.1.2018.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti